Varesikring findes i dag i to overordnede hovedkategorier, som hedder RF og AM. RF (Radio Frequency) baserer sig på en teknologi, hvor radiobølger udsendes med en bestemt frekvens, der opfanges af etiketten eller en hard tag, som returnerer et signal til varesikringssystemet (antennen), hvorvidt den er aktiv eller ej.
AM (Acoustic Magnetic) er den anden store hovedkategori og fungerer lidt ligesom RF-teknologien, dog på en anderledes frekvens og med udgangspunkt i en modulation fra den tag eller brik, som opfanger signal fra antennen og derefter returnerer et moduleret signal.
Vi leverer elektroniske varesikringsløsninger, som vi sammen med dig integrerer på bedste vis i din butik. Det er dog svært med en fuldstændig integration i butikken, da antennerne er synlige. På denne måde bevarer du butikkens naturlige indretning samtidig med, at du opnår den præventive effekt.
Vi tilbyder bl.a. antenner i plexiglas, som giver en ren og gennemsigtig oplevelse for dine kunder. Disse antenner er udstyret med forskellige farver lys, som kan være tændt og/eller ”flashe”, når der går en alarm. Du behøver med andre ord ikke at gå på kompromis med indretningen af din butik, når du vælger en varesikringsløsning fra os.
Både RF og AM-teknologien har eksisteret i et halvt århundrede og udvikles stadig den dag i dag. Udover varesikring har der i detailhandlen altid været et ønske om at kunne identificere/følge/finde det enkelte produkt. Dette er særligt udtalt i tøjindustrien. Derfor startede de første RFID (Radio Frequency Identification) pilotprojekter i begyndelsen af årtusindskiftet. RFID baserer sig i høj grad på RF-teknologien.
Med denne løsning opnår du både varesikring og identifikation af dine produkter. For at opnå disse ting skal du udstyre dine produkter med RFID-tags, som er intelligente.
Den intelligente tag på et produkt kan benyttes til at give dine kunder en bedre shopping oplevelse i form af information og tilgængelighed om produktet. Ved brug af RFID-tags er mulighederne uendelige, hvad end du gerne vil oplyse om pris, materiale, størrelse, produktionsland og -medarbejder, CO2-regnskab, fragtoplysninger mv. Det er faktisk kun fantasien, som begrænser dine muligheder.